Споживачам

Питання - відповіді

 Як буде здійснюється нарахування плати за послуги водопостачання відповідно до чинної нормативно-правової бази?

Розподіл обсягів комунальних послуг регламентує ст. 10 Закону “Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання”. Відповідно до її положень, у багатоквартирному будинку, де одні квартири обладнані квартирними засобами обліку, а інші — ні, споживачі, які не мають індивідуальних лічильників, оплачують послуги згідно із показниками загальнобудинкових лічильників та пропорційно до кількості осіб, які користуються послугами водопостачання, не враховуючи сумарні витрати води, спожиті користувачами, які передали показники, а також витрати води юридичними особами та ФОПами, які є власниками або орендарями приміщень у цьому будинку.

КП “Житомирводоканал” рекомендує встановлювати індивідуальні лічильники води, адже це дозволить контролювати обсяг спожитої води і дозволить зекономити гроші.

Чому закон зобов'язує споживачів платити за загальнобудинкові витрати води?

Закон “Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання” передбачає, що власники квартир повинні заплатити за увесь обсяг води, який надійшов до їхнього будинку, адже саме вони користуються нею. В ідеалі показники загальнобудинкового лічильника мають дорівнювати сумі усіх лічильників, які встановлено у будинку. Але, на жаль, таке трапляється рідко з кількох причин:

1. Крадіжка води мешканцями багатоквартирних будинків за допомогою магнітів, встановлених на квартирних лічильниках.

2. Самовільні врізки у будинкову мережу водопостачання. Зазвичай такий спосіб крадіжки води “обирають” юридичні особи, які потребують значних обсягів води.

3. Аварії та витоки на внутрішньобудинковій мережі водопостачання.

4. Необліковані витрати води на полив зелених насаджень.

Водоканали не можуть не обліковувати послуги, які надходять до будинку споживачів, адже вони витрачають ресурси на їх виробництво (щодня КП “Житомирводоканал” для надання послуг водопостачання та водовідведення витрачає електроенергію на суму 237 000 грн). Водночас ми хочемо звернути увагу на те, що за ті втрати води, які мали місце унаслідок пошкодження труб на вуличній водопровідній мережі, мешканці не сплачують гроші!

Як розподілятиметься обсяг “втраченої” води між споживачами?

У будинках, де усі квартири оснащені лічильниками, обсяг “нічиїх” кубів (різниці між водою, яка надійшла в будинок, та водою, обрахованою квартирними лічильниками) розподілятиметься між усіма споживачами пропорційно до обсягу споживання. У тих же будинках, де не всі квартири оснащені лічильниками, обсяг цього необрахованого обсягу води буде розподілятися між споживачами, які не встановили прилади обліку води.

Зверніть увагу, що пошкодження загальнобудинкового лічильника — не відмінить сплату по ньому.

 Які документи повинні надати мешканці багатоповерхового будинку для оформлення (переоформлення) особового рахунку?

Список документів, необхідних для переоформлення особового рахунку:
1. Заява власника квартири.
2. Копії:
 - договір купівлі-продажу або договір дарування;
 - свідоцтво на право власності;
 - свідоцтво на спадщину;
 - паспорт та ідентифікаційний код;
 - довідка з ВЖРЕП (ОСББ) про склад сім'ї.

Які документи повинні надати для мешканці приватного сектору для відкриття особового рахунку?

Споживачу необхідно з'явитись до Загального відділу КП “Житомирводоканал” та надати такі документи:

  1. Проектно-технічну документацію на приєднання об'єкта до мереж централізованого водопостачання та/або водовідведення.
  2. Акт прийняття в експлуатацію вузла обліку ХВП.
  3. Квитанція про сплату замовником вартості підключення централізованого водопостачання та/або водовідведення.
  4. Відмітка про те, хто проводив роботи з підключення об'єкта до мереж централізованого водопостачання та/або водовідведення.
  5. Відмітка працівників ВТВ щодо відповідності виконаних робіт з підключення об'єкта до мереж централізованого водопостачання та/або водовідведення відповідно до проектно-технічної документації та технічних умов проектування.
  6. Копія паспорта та ідентифікаційного коду.
  7. Довідка про склад сім'ї.
  8. Договір купівлі-продажу або свідоцтво на право власності.
  9. Копію технічного паспорту на будинок.
  10. Копія посвідчення пільги (за наявності).

Чому нараховують плату за полив?

     У зв'язку з поливом присадибних ділянок у приватному секторі споживання води у літній період значно збільшується, проте відповідного збільшення фінансових надходжень за реалізовану воду підприємство не отримує. Це пов’язано з тим, що частина власників приватного сектору, які не мають лічильників, збільшуючи споживання води, зокрема з метою поливу присадибних ділянок, сплачують не за фактичне її використання, а за середньою нормою. Недоотримання значних коштів лягає на плечі підприємства неприпустимими втратами, які погіршують його фінансовий стан.
Тому з настанням літньо-польових робіт – з 15 травня по 15 серпня - абонентам приватного сектору, у яких відсутні лічильники обліку води, КП «Житомирводоканал» проводить нарахування плати за полив садів, присадибних ділянок, городів та теплиць, миття машин тощо.
        Нарахування плати відбувається згідно з п.3.12 Правилами користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України від 27.06.2008 року № 190, Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 2005 N 630  п.21, будівельними нормами (БНІП 2.04.03-85)  та рішенням виконавчого комітету міської ради від 24.06.2010 року № 437.
Відповідно до Закону України «Про житлово-комунальні послуги» рішенням міськвиконкому № 437 від 24.06.2010 р. були затверджені середні норми відпуску води на ведення особистого підсобного господарства та колективного садівництва та городництва абонентам КП «Житомирводоканал» Житомирської міської ради. Нарахування здійснюється з розрахунку: 6 літрів води на квадратний метр на добу.

За яких умов споживач має право на зменшення розміру плати за послуги з централізованого холодного водопостачання?

Відповідно до Постанови КМУ від 21.07.2005р. № 630 "Про затвердження правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення" та типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення “п. 29 Споживач має право на:

1) зменшення розміру плати у разі: надання послуг не в повному обсязі, зниження їх якості, зокрема відхилення їх кількісних та/або якісних показників від затверджених нормативів (норм) споживання; (абзац другий підпункту 1 пункту 29 у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 17.02.2010 р. N 151)
2)тимчасової відсутності споживача та/або членів його сім'ї на підставі письмової заяви споживача та офіційного документа, що підтверджує його/їх відсутність (довідка з місця тимчасового проживання, роботи, лікування, навчання, проходження військової служби, відбування покарання); (Необхідно також надати довідку з ВЖРЕП, (ОСББ) про кількість зареєстрованих осіб, довідку з відділу субсидій (при наявності субсидії) про призначення субсидії.
3) усунення виконавцем виявлених недоліків у наданні послуг;
4) несплату вартості послуг за період тимчасової відсутності споживача і членів його сім'ї (у разі відключення виконавцем холодної та гарячої води і опломбування запірних вентилів у квартирі (будинку садибного типу) та відновлення надання послуг шляхом зняття пломб за свій рахунок протягом доби згідно з письмовою заявою.                                              

Як передавати показники лічильника?

     Показники  приладу обліку води споживачам необхідно передавати  з 10 по 30 число кожного місяця за  тел. 0800 752 553;  550 552, або, надіславши СМС-повідомлення на номер  0631081119,  0674115350  у форматі № особового рахунку — показник, та в особистому кабінеті 

     Просимо вас передавати показники станом на 30 число кожного місяця. Якщо ви знімаєте їх до 30 числа — врахуйте прогноз на кінець місяця (тобто врахуйте обсяг води, яку ви використаєте до кінця місяця). В іншому випадку підприємство змушене буде виставляти прогнозовані показники.


Які документи необхідні для укладення договору про надання послуг з централізованого постачання холодної води і водовідведення?

     Для укладення договору про надання послуг з централізованого постачання холодної води і водовідведення споживачу необхідно звернутись до КП “Житомирводоканал”вул.Чуднівська,120  ( або звернутись до Сервісного центру за адресою вул. Перемоги,10 при собі необхідно мати наступні документи:
- копія паспорту власника квартири ;
- копія ідентифікаційного коду;
- копія довідки про склад зареєстрованих осіб;
якщо споживач є власником приватного сектору необхідно мати копія технічного паспорту забудови.

 Які документи необхідні для укладення договору на реструктуризацію заборгованості?

     Для укладення договору на реструктуризацію заборгованості за  послуги з централізованого постачання холодної води і водовідведення необхідно звернутись до  КП “Житомирводоканал” каб.210 для укладення договору реструктуризації на часткове погашення заборгованості.
     При собі необхідно мати наступні документи:
- довідку про склад зареєстрованих осіб;
- копію паспорту власника квартири будинку;
- копію ідентифікаційного коду.

     Інспектор по роботі з боржниками на місці проведе звірку оплат за надані послуги, якщо споживача подавали до суду, випише рахунок на погашення судового збору. При відключенні у споживача водопостачання та/або водовідведення необхідно сплатити рахунок-калькуляцію.

Як здійснюється плата за послуги з централізованого холодного водопостачання та водовідведення якщо в квартирі ніхто не проживає?

     Згідно Постанови кабінету міністрів України від 21 липня 2005 р. N 630 Про затвердження Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення та типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення п. 21 У разі відсутності у квартирі (будинку садибного типу) та на вводах у багатоквартирний будинок засобів обліку води плата за надані послуги справляється згідно з установленими нормативами (нормами) споживання:з централізованого постачання холодної та гарячої води і водовідведення — з розрахунку на одну особу та на ведення особистого підсобного господарства;
     Тобто, споживачу необхідно встановити прилад обліку води та звернутись до Загального відділу КП “Житомирводоканал” для оформлення заяви та отримання рахунку на пломбування лічильника, або відмовитися від отримання послуг з централізованого  постачання холодної води - написати заяву та  сплатити рахунок на пломбування вентиля подачі води.                                                                                                                         

За яких умов я маю право на отримання субсидії?

Своєчасна оплата комунальних послуг — необхідна передумова для збереження субсидії. Відповідно до закону, громадяни, які мають заборгованість за комунальні послуги понад 30 днів, можуть її втратити. Якщо сума заборгованості перевищує 340 грн. — вас можуть позбавити субсидії.

Зірвана пломба на лічильнику: що робити?

     Згідно з п. 30 Постанови Кабінету Міністрів України від 21 липня 2005 р. № 630 Про затвердження Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення та типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення.
     СПОЖИВАЧ ЗОБОВ'ЯЗАНИЙ !!!
- забезпечувати доступ до мережі, арматури, квартирних
засобів обліку представника виконавця за наявності в нього відповідного посвідчення: для проведення технічного і профілактичного огляду, зняття контрольних показників квартирних засобів обліку - згідно з умовами договору;
- забезпечувати цілісність квартирних засобів обліку та не
втручатися в їх роботу.
     Що робити при випадковому пошкодженні пломби лічильника на воду?
• необхідно якомога швидше звернутися у відділ по роботі з фізичними особами КП “Житомирводоканал”;
• написати заяву про факт несанкціонованого зняття пломби, вказавши причину факту пошкодження пломби на лічильнику;
• надати акт - пояснення, складений представником ВЖРЕП/ОСББ про причини пошкодження пломби;
• чекати приходу контролера, який на місці складе акт про фактичні показники лічильника;
• обов'язково провести повірку лічильника;
• надати результат проведення повірки ( за результатами повірки фахівці визначать наявність незаконного втручання в роботу вимірювального приладу, якщо таке мало місце).
• подати заявку на повторне опломбування .
     Ми наполегливо не рекомендуємо абонентам приховувати факт пошкодження пломбування на лічильниках від представників водоканалу, оскільки в майбутньому (при виявленні цих обставин в ході чергової / позачергової перевірки) користувачеві буде здійснений перерахунок за нормою (з дати останньої фактичної повірки лічильника представником КП “Житомирводоканал” або дати останнього візиту контролера. У таких розрахунках враховується період з моменту, коли цілісність пломбування фактично була порушена, до моменту, коли буде проведено повторне опломбування.