Споживачам

Питання - відповіді

Як розраховується плата за воду якщо в будинку встановлено загальнобудинковий прилад обліку води?

Відповідно  п.1 ст.10 Закону України “Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання” від 02.08.2017р. у будівлях оснащених вузлами комерційного обліку обсяг споживання гарячої та питної води, визначений за допомогою вузла комерційного обліку, розподіляється між усіма споживачами з урахуванням показань вузлів розподільного обліку.

П.3 4) ст.10  передбачено, що у разі якщо частина приміщень у будівлі оснащена вузлами розподільного обліку гарячої, питної води, а частина - не оснащена, обсяг відповідної комунальної послуги, спожитий споживачами у приміщеннях, оснащених вузлами розподільного обліку, встановлюється у розмірі, визначеному за допомогою таких вузлів, а загальний обсяг спожитої у будівлі відповідно гарячої, питної води (крім обсягу, витраченого на загальнобудинкові потреби та споживачами у приміщеннях, оснащених вузлами розподільного обліку) розподіляється між споживачами, приміщення яких не оснащені вузлами розподільного обліку, пропорційно до кількості осіб, які фактично користуються такими послугами.

Які документи необхідно надати для оформлення (переоформлення) особового рахунку для мешканців багатоповерхових будинків ?

Список документів необхідних для переоформлення особового рахунку:
1.Заява власника квартири
2.Копії:
 - договір купівлі - продажу, або - договір дарування;
 - свідоцтво на право власності
 - свідоцтво на спадщину
 - паспортідентифікаційний код
 - довідка з ВЖРЕП (ОСББ) про склад сім'ї

Які документи необхідно надати для відкриття особового рахунку у приватному секторі?

Споживачу необхідно з'явитись до Загального відділу КП “Житомирводоканал” при собі мати наступні документи:
Перелік документів, який необхідно надати для відкриття особового рахунку у приватному секторі:

  1. Проектно -технічну документацію на приєднання об'єкту до мереж централізованого водопостачання та/або водовідведення
  2. Акт прийняття в експлуатацію вузла обліку ХВП.
  3. Квитанція про сплату замовником вартості підключення централізованого водопостачання та/або водовідведення.
  4. Відмітка хто проводив роботи з підключення об'єкта до мереж централізованого водопостачання та/або водовідведення.
  5. Відмітка працівників ВТВ щодо відповідності фактично виконаних робіт по підключенню об'єкту до мереж централізованого водопостачання та/або водовідведення відповідно до проектно-технічної документації та технічних умов проектування.
  6. Копія паспорта та ідентифікаційного коду.
  7. Довідка про склад сім'ї.
  8. Договір купівлі продажу або свідоцтво на право власності.
  9. Копію технічного паспорту на будинок.
  10. Копія посвідчення пільги (при наявності)

Чому нараховують плату за полив?

     В зв'язку з поливом присадибних ділянок у приватному секторі споживання води у літній період значно збільшується, проте відповідного збільшення фінансових надходжень за реалізовану воду підприємство не отримує. Це пов’язано з тим, що частина власників приватного сектору, які не мають лічильників, збільшуючи споживання води, зокрема для поливу присадибних ділянок, сплачують не за фактичне її використання, а за середньою нормою. Недоотримання значних коштів лягає на плечі підприємства неприпустимими втратами, які погіршують і без того нелегкий фінансовий стан підприємства, завдають шкоду громаді міста.
Тому з настанням літньо-польових робіт – з 15 травня по 15 серпня - абонентам приватного сектору, у яких відсутні лічильники обліку води, КП «Житомирводоканал» проводить нарахування плати за полив садів, присадибних ділянок, городів та теплиць, миття машин тощо.
        Нарахування плати відбувається згідно з п.3.12 Правилами користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України від 27.06.2008 року № 190, Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 2005 N 630  п.21, будівельними нормами (БНІП 2.04.03-85)  та рішенням виконавчого комітету міської ради від 24.06.2010 року № 437.
Відповідно до Закону України «Про житлово-комунальні послуги» рішенням міськвиконкому № 437 від 24.06.2010 р. були затверджені середні норми відпуску води на ведення особистого підсобного господарства та колективного садівництва та городництва абонентам КП «Житомирводоканал» Житомирської міської ради. Нарахування здійснюється з розрахунку: 6 літрів води на квадратний метр на добу.

За яких умов споживач    має право на зменшення розміру плати за послуги з централізованого холодного водопостачання?

Згідно  Постанови КМУ від 21.07. 2005р. № 630 Про затвердження правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення та типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення “п. 29 Споживач має право на:

1) зменшення розміру плати у разі: надання послуг не в повному обсязі, зниження їх якості, зокрема відхилення їх кількісних та/або якісних показників від затверджених нормативів (норм) споживання; (абзац другий підпункту 1 пункту 29 у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 17.02.2010 р. N 151)
2)тимчасової відсутності споживача та/або членів його сім'ї на підставі письмової заяви споживача та офіційного документа, що підтверджує його/їх відсутність (довідка з місця тимчасового проживання, роботи, лікування, навчання, проходження військової служби, відбування покарання); (Необхідно також надати довідку з ВЖРЕП, (ОСББ) про кількість зареєстрованих осіб, довідку з відділу субсидій (при наявності субсидії) про призначення субсидії.
3) усунення виконавцем виявлених недоліків у наданні послуг;
4) несплату вартості послуг за період тимчасової відсутності споживача і членів його сім'ї (у разі відключення виконавцем холодної та гарячої води і опломбування запірних вентилів у квартирі (будинку садибного типу) та відновлення надання послуг шляхом зняття пломб за свій рахунок протягом доби згідно з письмовою заявою.

Чи може споживач одночасно отримувати пільгу та субсидію на оплату житлово-комунальних послуг?

     Відповідно постанови КМУ від 27.04.2016р. № 319, яка набрала чинності 30.04.2016р. громадянам, які мають пільги на оплату житлово - комунальних послуг і звертаються за субсидією, пільги на період отримання субсидії не нараховуються.
     Отже, якщо споживач отримуєте субсидію, нарахування по пільзі  не проводяться.

Якщо нарахування проводяться згідно норми споживання та оформлена субсидія але при сплаті обов’язкової плати по субсидії залишається борг ? 

Згідно ПКМУ №409 від 2014 р субсидія надається на соціальну норму споживання — 4куб.м . Різницю між соціальною нормою і санітарною нормою сплачується  по тарифу.

Чому у  споживачів забрали субсидію в травні 2017р.

     Постановою КМУ від 26.04.2017р. № 300 зокрема внесено зміни до постанови КМУ від 23.08.2016р. № 534, якими поширено порядок розрахунку та повернення до бюджету невикористаних сум субсидій на послуги з постачання холодної та гарячої води і водовідведення.
      Новим порядком передбачено розрахунок та повернення до бюджету невикористаних сум субсидій для відшкодування витрат на оплату послуг з централізованого опалення (теплопостачання), постачання холодної та гарячої води і водовідведення.
      Зокрема встановлено (п.4¹), що розрахунок невикористаної суми субсидії для відшкодування витрат на оплату послуг з  централізованого постачання холодної та гарячої води і водовідведення здійснюється за останній період отримання субсидії.
     Пунктом 2 порядку встановлено, що “Розрахунок  невикористаних сум субсидії проводиться виробниками/виконавцями послуг станом на 1 травня нового не опалювального сезону за особовим рахунком споживача, якому призначено субсидію на опалювальний сезон, що закінчився.
     Даний розрахунок проводиться двічі на  рік : на 01.05.2016р.(кінець опалювального періоду) та на 01.10.16р (початок опалювального періоду)

Чому немає пільги  ?

-  з 1.05.2016 р споживач має право користуватися пільгою або субсидією  ;

- пільги багатодітні, учасники ВВВ,вдови учасників ЧАЕС 3 кат. надаються по доходу. Для уточнення питання необхідно звернутися в УПСЗН за місцем реєстрації або перевірки списків пільговиків у відділі по роботі з фізичними особами 

 Як проводяться нарахування пільговикам ?

- згідно ПКМУ  №409 від 2014р пільга надається на соціальну норму  - 4 куб.м. Тобто, різниця між соціальною і санітарною нормами оплачується згідно тарифу 

Як нараховується плата за централізоване холодне водопостачання якщо в квартирі не має лічильника води?

     Відповідно Постанови КМУ від 21 липня 2005 р. N 630 Про затвердження Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення та типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення
     У разі відсутності у квартирі (будинку садибного типу) та на вводах у багатоквартирний будинок засобів обліку води  плата за надані послуги справляється згідно з установленими нормативами (нормами) споживання: з централізованого постачання холодної та гарячої води і водовідведення — з розрахунку на одну особу та на ведення особистого підсобного господарства;
     Для споживачів КП “Житомирводоканал” норми споживання затверджені рішенням виконавчого комітету ЖМР від 24.06.2010 р. № 437                                                        

Як передавати показники лічильника?

     Показники  приладу обліку води споживачам необхідно передавати  з 10 по 30 число кожного місяця за  тел. 0800 752 553;  550 552, або відправити СМС повідомлення на номер  0631081119,  0674115350  у форматі № особового рахунку — показник, та в особовому кабінеті

Які документи необхідні для укладення договору про надання послуг з централізованого постачання холодної води і водовідведення?

     Для укладення договору про надання послуг з централізованого постачання холодної води і водовідведення споживачу необхідно звернутись до КП “Житомирводоканал”вул.Чуднівська,120  ( або звернутись до Сервісного центру за адресою вул. Перемоги,10 при собі необхідно мати наступні документи:
- копія паспорту власника квартири ;
- копія ідентифікаційного коду;
- копія довідки про склад зареєстрованих осіб;
якщо споживач є власником приватного сектору необхідно мати копія технічного паспорту забудови.

 Які документи необхідні для укладення договору на реструктуризацію заборгованості?

     Для укладення договору на реструктуризацію заборгованості за  послуги з централізованого постачання холодної води і водовідведення необхідно звернутись до  КП “Житомирводоканал” каб.210 для укладення договору реструктуризації на часткове погашення заборгованості.
     При собі необхідно мати наступні документи:
- довідку про склад зареєстрованих осіб;
- копію паспорту власника квартири будинку;
- копію ідентифікаційного коду.

     Інспектор по роботі з боржниками на місці проведе звірку оплат за надані послуги, якщо споживача подавали до суду, випише рахунок на погашення судового збору. При відключенні у споживача водопостачання та/або водовідведення необхідно сплатити рахунок-калькуляцію.

Як здійснюється плата за послуги з централізованого холодного водопостачання та водовідведення якщо в квартирі ніхто не проживає?

     Згідно Постанови кабінету міністрів України від 21 липня 2005 р. N 630 Про затвердження Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення та типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення п. 21 У разі відсутності у квартирі (будинку садибного типу) та на вводах у багатоквартирний будинок засобів обліку води плата за надані послуги справляється згідно з установленими нормативами (нормами) споживання:з централізованого постачання холодної та гарячої води і водовідведення — з розрахунку на одну особу та на ведення особистого підсобного господарства;
     Тобто, споживачу необхідно встановити прилад обліку води та звернутись до Загального відділу КП “Житомирводоканал” для оформлення заяви та отримання рахунку на пломбування лічильника, або відмовитися від отримання послуг з централізованого  постачання холодної води - написати заяву та  сплатити рахунок на пломбування вентиля подачі води.                                                                                                                         

Якщо у субсидера є заборгованість за послуги водопостачання та/або водовідведення ?   

    Відповідно постанови Кабінета Міністрів України від 27.04.2018р. № 329 “Про внесення змін до деяких постанов Кабінета Міністрів України” внесено зміни до Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату ЖКП.
    П.6 зазначеного положення визначено, що житлова субсидія не призначається при наявності у споживача простроченої понад два місяці заборгованості з оплати житлово - комунальних послуг, в т.ч послуг з водопостачання та водовідведення!!!

Зірвана пломба на лічильнику води: що робити?

     Згідно п. 30 Постанови Кабінету Міністрів України від 21 липня 2005 р. № 630 Про затвердження Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення та типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення.
     СПОЖИВАЧ ЗОБОВ'ЯЗАНИЙ !!!
- забезпечувати доступ до мережі, арматури, квартирних
засобів обліку представника виконавця за наявності в нього відповідного посвідчення: для проведення технічного і профілактичного огляду, зняття контрольних показників квартирних засобів обліку - згідно з умовами договору;
- забезпечувати цілісність квартирних засобів обліку та не
втручатися в їх роботу.
     Що робити при випадковому пошкодженні пломби лічильника на воду?
• необхідно незволікаючи, як можна швидче, звернутися у відділ по роботі з фізичними особами КП “Житомирводоканал”;
• написати заяву про факт несанкціонованого зняття пломби, вказавши причину факту пошкодження пломби на лічильнику;
• надати акт - пояснення, складений представником ВЖРЕП/ОСББ про причини пошкодження пломби;
• чекати приходу контролера, який на місці складе акт про фактичні показники лічильника;
• обов'язково провести повірку лічильника;
• надати результат проведення повірки;( за результатами повірки фахівці визначать наявність незаконного втручання в роботу вимірювального приладу, якщо таке мало місце).
• подати заявку на повторне опломбування .
     Ми наполегливо не рекомендуємо абонентам приховувати факт пошкодження пломбування на лічильниках від представників водоканалу, оскільки в майбутньому (при виявленні цих обставин в ході чергової / позачергової перевірки) користувачеві буде здійснений перерахунок за нормою (з дати останньої фактичної повірки лічильника представником КП “Житомирводоканал” або дати останнього візиту контролера. У таких розрахунках враховується період з моменту, коли цілісність пломбування фактично була порушена, до моменту, коли буде проведено повторне опломбування.